רל"ש רה"מ שרון: "פוטין מעריך את ההשפעה הישראלית על האמריקאים"

    אסתי פלד No Comments on רל"ש רה"מ שרון: "פוטין מעריך את ההשפעה הישראלית על האמריקאים"

    עוה"ד דב וייסגלס, לשעבר מנהל לשכתו של ראש הממשלה אריאל שרון בראיון ב'מהדורה המרכזית' על פגישת פוטין ובנט: "אני מעריך שהפנייה לראש ממשלת ישראל נועדה לשמש ככלי אפקטיבי יותר מול האמריקאים. בסופו של דבר הסכסוך הוא חלק מעימות גלובלי רחב יותר בין רוסיה וארה"ב"

    צילום: אתר הקרמלין
    14:58
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן מציגה: המתנה של ספירת העומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד דב ויסגלס, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה אריאל שרון שוחח עם אבי רבינא במהדורה המרכזית: "בקרמלין 'סופרים' מאוד ראש ממשלה ישראלי. בפעמים שזכיתי יחד עם שרון זכרו לברכה לפגוש את פוטין – שמענו ממנו לא אחת את ההערכה העמוקה שהייתה לו ליכולת ההשפעה הישראלית בארה"ב. הוא ביקש מאיתנו אפילו לסייע לו להקים מעין שדולה כמו איפא"ק".

    "הוא תמיד היה מציין אפילו בקנאה את יכולתה של ישראל לפעול בארה"ב. פעמיים ביקש מאיתנו לפנות לאמריקאים באמצעות אותם ארגונים יהודיים", סיפר ויסגלס.

    "אני מעריך שהפנייה לראש ממשלת ישראל נועדה לשמש ככלי אפקטיבי יותר מול האמריקאים כי בסופו של דבר הסכסוך הזה הוא חלק מעימות גלובלי רחב יותר בין רוסיה ארה"ב".

    "המשימה היא כמובן מאוד מורכבת", מדגיש ויסגלס. "גם הרוסים וגם האוקראינים מציצים מעבר לכתף לבחון את העמדה האמריקאית ופוטין מעריך שראש ממשלה ישראלי יכול גם לדעת טוב יותר מה תהיה העמדה האמריקאית וגם להשפיע עליה".

    הוא נשאל האם שרון ידע לומר לאמריקאים 'לא': "ודאי ששרון ידע להגיד לא. היחסים עם האמריקאים היו אירוע נדיר מאוד בגלל שהיו לו יחסים מעולים עם בוש, כי נזהרנו שלא לקנוט עמדה במחלוקות פנים אמריקאיות".

    עוד אומר ויסגלס: "ראש ממשלה ישראלי היה נוהג שלא בחוכמה אם לא היה נענה לפנייה כזו ולא היה מנצל את המעמד הישראלי לתווך בסכסוך הזה ולנסות לעצור את שפיכות הדמים. בנט נהג בצורה ראויה. אני מקווה שהוא יוכל לתרום לגישור על פני העמדות, אם כי כרגע זו נראית משימה בלתי אפשרית".



    0 תגובות